tisdag 12 april 2011

Skidåkning & Återvinning

Låg och funderade igår kväll när jag nattade barnen" ..Hmm..var det inte något jag skulle komma ihåg imorgon...hmm..*tänktänktänk* Oj f-n! Är det inte den 12:e imorgon?! Det var ju någonting med skidåkning på barnens dagis då?..Kulleloppet? EEh, just det, jag skulle kanske ha kollat upp vilken tid & vars det är!?" Ringde dagis på morgonen och mycket riktigt! Kulleloppet klockan nio! "Tur" att barnen vaknat redan halv sex i morse så vi hann definitivt i tid! :-) Lilla M blev jätteglad över att hon skulle få åka skidor och Mini ville såklart också när syrran skulle. Så båda två (Mini med viss hjälp av mami) stakade sig runt banan och fick medalj och fika! Är så stolt över mina flickor!! :-) Tänkte plugga lite nu hos mamma å pappa men av någon anledning har våra lärare fortfarande inte släppt föreläsningen som skulle vara tillgänglig IGÅR! Åkte en sväng förbi Återvinningsmarknaden istället och hittade en bokhylla och tvbänk i ek för 300kr!! Kommer att passa bra i nya vardagsrummet :-) Tycker att återvinning är suveränt! Det är miljötänk i bästa form! Lämnar själv mycket kläder och grejer till Röda Korsets butik och fyndar gärna på loppmarknad, tradera och blocket. Så länge grejerna är hela och rena och går att köra i diskmaskin/tvättmaskin! Men textil, skor och husgeråd klarar jag dock inte av att köpa begagnat!Det känns lite ofräscht! Nu skall jag leta rätt på en alvedon för skallebanket och se om förläsningen har släppt nuu dåå...-annars ska jag åka hem och rensa lite i källaren och hämta hem barnen tidigare från dagis! Tjing!!

Inga kommentarer: