lördag 2 april 2011

Lördagsmorgon

Lördagsmorgon och jag är piggare än vanligt! Barnen och jag har sovit HELA natten...underbart vad utvilade man kan känna sig av en HEL natts sömn! Uppskattar verkligen att vi får vara friska allihop efter att ha haft en seeg start på året med magsjukor och förkylningar som bara avlöst varandra för samtliga familjemedlemmar. Känns verkligen som om vi går mot ljusare tider nu. Har så mycket roligt att se fram emot här framöver! Börjar redan idag då N kommer hit från Norge..Har verkligen saknat henne!! Och nästa vecka kommer min syster och hennes två äldsta pojkar upp och det blir också jätteroligt!! Har tagit ledigt tors-fre från dagis och plugg så att vi hinner umgås!! Veckan därefter skall vi fira Morfar som får sin efterlängtade pension! Tänke överraska med lite hembakat fika och smörgåstårta dagen till ära, för det är han värd Min Pappa!! Idag blir det en lite lugnare dag..tänkte se om biblioteket har öppet då vi har några böcker som skulle behöva lämnas in, sedan hälsar vi nog på barnens farmor och farfar en sväng...och en fika på nya Cafe Oscar står också på schemat! Förra lördagen var det proppfullt så vi premiärfikade på Alla Tiders Cafe istället vilket var jättemysigt med supergott fika! Och sen ska jag och N hitta på lite äventyr...kan ev. innefatta en flaska vin... :-) Blir ingen husvisning idag då vi fick mail om att de fått ett bud som de godtagit och sålt huset! Lite skumt att sälja sitt hus innan alla spekulanter lagt sina bud..nåja, dom kanske inte var så intresserade av att få upp priset?! Är glad att det inte var huset i Bäcken det gäller för det är faktiskt vår favorit av dom två husen..det skall vi titta på imorgon! Spännande!! Gårdagen var full rulle...målade klart i källartrappen,pluggade, lyxade med hämt-mat från frasses hela familjen, var på kalas hos L och körde hem Morfars bil från Gällivare innan det var dags för barnen att gå i säng och jag och R såg en dokumentär om Motörhead som var helt okej!...Bortsett från att jag somnade efter halva för att jag var såå tröött!! Nu är det frukostdags!!

Inga kommentarer: