torsdag 31 mars 2011

Torsdag redan!

Redan torsdag! Denna vecka har gått supersnabbt!! Igår hade Lilla M gympaavslutning och fick diplom, hopprep och fika så nu ska vi träna oss på att hoppa hopprep har jag lovat :-) Min duktiga lilla älskling :-) Hann inte till scrapbooking då R varit i Ritsem och jobbat över, men nästa vecka då SKA jag ta mig tid! Har fotat lite fina vårutflyktbilder att scrappa! Efter att barnen somnat målade jag i källartrappan, blev mycket snyggare! Vi har bestämmt oss att göra klart lite småfix på huset som vi har varit påväg att göra läänge... Till helgen skall vi titta på två hus, skall bli spännande! Jag vill verkligen flytta upp till Malmberget, har aldrig riktigt trivts i Kullen...känner mig mest isolerad här.. Iof har man ju körkort & bil och kan ta mig vart jag vill men känslan av att Kullen är en lite speciell by óch att jag platsar bättre i Malmberget finns ändå där! Vill helst flytta till Bäckenområdet då vi sökt in barnen på dagis där men Mellanområdet går också bra. Och större! Så underbart det hade varit med ett större hus där barnen får möjlighet till varsit eget rum, och jag & R kan få ett hobbyrum för scrapbooking och pyssel.. *drömmer* Vill hitta ett hus där man kan känna att här ska vi bo "länge" och göra i ordning och måla/tapetsera/möblera -som jag älskar! Ska oss ett hem där vi kan göra oss hemmastadda och INTE hela tiden tänka att detta är för litet vi behöver ett större boende.. vart/när/hur/om ska vi flytta?!?!?! Men det är inte bara att flytta, priset väger naturligtvis också in...vet ungefär vad vi kan vänta oss att få för vårt nuvarande hus men huspriserna är allmänt höga just nu så ett möte med banken för lånelöfte är inbokat då vi vill veta ungfär inom vilka summor vi kan röra oss inom! Nu ska jag och Mamma åka sola och i eftermiddag blir det badhuset med mina små prinsessor!

Inga kommentarer: