tisdag 8 mars 2011

Jag tycker synd om mig själv

...eller om oss, La familia. Nu kommer ett riktigt klagoinlägg men min blogg är som min klagomur ibland ;-) För om man inte gnäller av sig lite när det är too much så blir man bitter senare!

Känns så mycket just nu. Vi är jämt sjuka, magsjukan har vi haft här i huset i fyra omgångar! och däremellan har det varit förkylningar och ögoninflamation.
Vi har varit sjuka i omgångar sedan december och jag är så förbannat less på vara hemma hela tiden och aldrig sova ordentligt och gå runt i stökkaoset (för ingen orkar städa..) i något dvalalikt tillstånd , samtidigt som skolan spyr ut nya uppgifter hela tiden :-(
Igår kom nya kursens information ut och jag mår illa! Förstår inte hur jag ska hinna-orka-klara den enorma uppgiften som hör till den kursen. Universitetsstudier är tufft, det hade jag räknat med, men nu känns det verkligen intensivt. Men tänker inte ge upp ändå!

Tror att barnen blir hemma från dagis idag, Mini är risig i magen (har väntat på spyattac hela natten, men vi har klarat oss än så länge!) och båda flickorna + jag är snoriga, hostiga och trötta. Tror Lilla M har feber :-(

Har dock chattmöte om min gruppuppgift i skola som jag MÅSTE vara med på...får höra med R om han kan tajma in lunchrasten samtidigt och komma hem och äta lunch så löser det sig nog..Sen får jag köra kvällspass med plugget när barnen somnat.
Känns bra att låta barnen vara hemma och få lite "sportlov"...var bara dom + ett annat barn på deras avdelning igår...alla andra lediga. Känns i mammahjärtat.

Nu: Ringa dagis + läsa igenom uppgifterna innan chattmötet!

Inga kommentarer: