onsdag 14 september 2011

ReeStarteded!

Wiioo nu fungerar min blogg igen! Det går både att skriva OCH publicera! :-)

Ett halvår sedan jag skrev här sist och tja, vad har hänt på sista tiden? Jo, en hel del:

 Jag har haft möjlighet att först genom min praktik och sedan genom sommarjobb, fått möjlighet att pröva på arbetet som Administratör...och som jag har trivts!!! Har jobbat från maj tom september och trotts att det varit tråkigt att inte ha någon längre sommarledighet har tiden gått jättefort fr jag har trivts så otroligt bra!! Har verkligen hittat min grej och vad jag vill jobba med!

Har Blivit Malmbergsbo igen! Har lämnat kullen för ett större hus i Malmberget och det känns verkligen som att komma hem! Trots att det är ett gammalt hus med en del att göra på så känns det som om jag kommit hem. Har under våren/sommaren reparerat två sovrum, vardagsrum, hall och kök. Höstens projekt är varsitt lekrum till flickorna samt måla hall och trapp. Jag trivs som fisken i vattnet när jag får måla tapetsera möblera och repa igen :-) Däremot finns ju långtifrån all den tid man behöver då jag vill hinna vara med mina små prinsessor också..
Vet inte om det beror på att jag jobbat hela sommaren och R varit hemma med flickorna, men jag tycker at dom har vuxit så mycket denna sommar. Båda två har blivit så "stora". Det är lycka att få ta del av deras funderingar och tankar kring saker och ting. Mina underbara prinsessor!
I och med flytten har vi fått toppenfina grannar som desseutom har barn i ungefär samma ålder som våra så det är lek och bus varje dag. Precis som det SKA vara!
Har känt mig så isolerad i Kullen och att flytta upp till Malmbeget känns verkligen roligt! Har nära till kompisar & bekanta, här kan man gå in till grannen och dricka kaffe "bara sådär" och för att inte tala om hur "nära" allt känns. Det tar typ 7 minuter att åka på jobbet, 3 minuter till Konsum och man kan tom promenera och handla och hälsa på bekanta. Behöver inte bil så fort man ska någonstans..Lyx!!

Nu i höst har flickorna har börjat på ett nytt dagis. Skillnaden är enorm! Plötsligt är dagis roligt, och jag har inte dåligt samvete varje dag då jag lämnat dem. Det målas,läses sagor och byggs pärlhalsband varje dag och personalen är delaktig i barnens lek OCH kommer och möter upp barnen på morgonen! När man hämtar barnen får man höra positiva saker! Är så glad att vi bytt, vi borde ha gjort det för längesen!

Går andra veckan i skolan nu men en känsla har börjat gnaga efter sommaren. Vet vad jag vill inrikta mig mot arbetsmässigt nu och plötsligt känns utbildningen väldigt inriktad på vård i landsingets regi, vilket inte är det jag vill arbeta med!  Funderar mer och mer på varför det vårdadministrativa programmet inte innehåller administrativa kurser?!! Det är DET jag vill läsa. Just nu har vi en kurs i engelsk/svensk medicinsk terminologi..jättesvår och jag är totalt omotiverad! :-(

Nu ska jag hänga en tvätt och sedan pröva min nyinköpta plattång...har sett ut som en risbuske i håret nu flera veckor, men igår inhandlade jag äntligen en ny plattång och passade på att färga utväxten.

Tjing!!

1 kommentar:

siv sa...

:) häääärligt!