måndag 11 april 2011

Förra veckan

Har inte haft tid att vara in och skriva här på ett tag! Min syster och syskonbarn har varit här och hälsat på i förra veckan och tjejerna har upptäckt hur roligt det kan vara med kusiner! Lilla M hade "kusinlängtan" redan samma dag som då åkte hem..Hade flickorna ledig tors-fredag förra veckan för att hinna umgås maximalt. Blev bland annat en tur på dundret för pulkåkning och korvgrillning i det fina vårvädret och middag tillsammans allihopa hos mormor & morfar. Och förståss fika på vetehatten :-) Det var jätteroligt att träffa min goa syskonbarn som hunnit växa så mycket sedan jag såg dem sist och min Systeryster som jag saknat i massor! Fick lite tid till att sitta och prata medan kusinerna lekte med varandra :-) Tycker att det var roligt att dom gillade varandra så mycket! I Veckan som gått har vi även varit på banken och sett över möjligheten till lånelöfte vilket inte var några som helst problem, trots att jag var lite fundersam om man verkligen får ta lån när man inte har någon fast anställning?! Sen har vi firat svärfar som fyllt år. Jag scrappade ett gratulationskort till honom på veckans scrapbooking och flickorna målade varsin tavla med vattenfärg som vi ramade in med ett par tavelramar jag hittade i källarförrådet. Nu i veckan ska jag lägga på en högre växel med mitt examinationsuppgift och försöka skriva klart mesta möjliga innan praktiken drar igång! Är mycket annat jag skulle vilja/behöva göra just nu, men denna vecka ska ägnas mestavis åt studierna anyway! I veckan får min pappa pension så på fredag ska vi fira honom!! Jag som knappt har börjat min "karriär" kan knappt föreställa mig hur det skall kännas att få pension...misstänker dock att det kan vara vansinningt skönt :-)) Nu back to school! ;-)

Inga kommentarer: