tisdag 29 mars 2011

Tisdagsupdate

Tjolahopp! Har avklarat tentan(hålltummarnahålltummarna!!) i förra kursen i fredags och haft en ledig helg...underbart!! På lördag gjorde vi inte så mycket, var på stan hela familjen och premiärfikade på Alla Tiders eftersom fiket i nya Gallerian var smockfullt, hälsade på R+s föräldrar och hade kvällsmys med lördagsgodis! På söndag åkte vi ut till Abbortjärn och grillade korv och prövade längdskidorna på tjejerna...med resultatet av ca 2 minuters skidåkning...fick inte riktigt till Lilla M´s bindningar så hon hann i princip lessna innan jag fått på skidorna och Mini hann lessna medan jag tjorvade med Lilla M´s j**la bindningar. Märker att tjejerna tycks ha samma tålamod med längdskidåkning som sin mor...dvs obefintligt! Hade tänkt åka ut till stugan för att skotta upp men det får vi ta i veckan eller nästa helg...Våren är verligen här nu så vi njuter av att vara ute så mycket som möjligt. Vi har tankar på att köpa loss tomten som vår stuga står på och stugan blir då privat egendom, hade varit skönt med tanke på att det inom ett par år rör sig om samma summor som vi arrenderar den för nu! ..Med skillnad att i äger marken! :-) Detta blir nog lite framöver då det förhoppningsvis blir flera större förändringar:-) Har påbörjar terminens sista kurs och skolan känns rolig just nu! Kan dock inte hålla mig från att slänga in ett par jobbansökningar lite då och då på intressanta tjänster som jag numera KAN söka till! :-) Känns underbart att utbildningen leder mig karriärmässigt frammåt för jag klarar inte av tanken på att fortsätta springvikariera som undersköterska flera år till..uuuh det är absolut INGENTING för mig!!! Trivs 100 gånger bättre i skolkök och lokalvård men inte heller det känns som någon yrkesmässig framtid att sattsa på. Har min underbara familj som alltid kommer att vara nr 1 men nu är det också tid för mig att utbilda mig för att ha möjlighet att få ett jobb med lite bättre lön och möjlighet att utvecklas! Jag är så tacksam för att jag har möjlighet att göra detta! Rekomenderar verkligen alla småbarnsföräldrar att läsa på distans, det är toppen när barnen är små! ...Och förhoppningsvis leder det ju till ett fast arbete med fasta tider och lite bättre lön och det gynnar ju faktiskt inte bara en själv utan allra mest barnen och familjen! :-) Igår har vår lilla Sill varit hos vetrinären och blivit kastrerad och det gick jättebra. Lämnade honom dit på morgonen efter tt jag skjutsat barnen till dagis och fick sedan hämta hem en lite smålullig kisse vid 15-tiden. Tjejerna var så snälla med honom och pysslade om honom och bädade en fin bädd där han kunde vila! Dom är så fina med våra katter! ...Och appropå husdjur så är jag lite sugen på att ta en hundvalp! Är uppväxt med Golden retriver och kan inte riktigt släppa tanken på att en Golden hade passat bra in i vår familj! Har tänkt övertala R i några år till och vänta till Lilla M och Mini är lite äldre och kan vara med och träna och sköta om den nya familjemedlemmen så att detta blir en hobby även för dem . Men jag kan inte riktigt låta bli att tänka på att det hade passat bra att ta en hundvalp nu till hösten medan jag ännu studerar på distans och kan vara hemma med valpen den första tiden! Måste börja köra stenhård övertalning på R tror jag! ;-) Fast smartast är väl att iallafall vänta tills vi lyckats få tag i större boende...men det hade varit väldigt roligt med en valp tll hösten!! Nu skall jag åka på Expo och köpa specialkattsanden som S tipsade mig om som verkligen var SUPERBRA! Har inte behövt byta på 1 MÅNAD nr man rensar och håller efter och det luktar INGENTING trots att vi har två katter! Ska även passa på att köpa en födelsedagspresent på Brio till en liten flicka som har kalas på fredag! Sen måla källartrappan ett varv och lyssna på veckans föreläsningar! Och ikväll såklart hemmafruarna på tv!! :-) Over And Out!

2 kommentarer:

jagsiv sa...

Intressant att läsa :) jag kommer att söka ett par distansutbildningar som ligger helt i linje med det jag vill göra....så håll tummen för mig!!

Mrs S sa...

Håller tummar och tår!! Vad spännande!! :-)